СЛАДКОТО ИЗКУШЕНИЕ
ШОКОЛАДЪТ КАТО ЛЕКАРСТВО
Мащабно международно изследване доказва, че изяждането на едно парче натурален шоколад понижава нивата на хормоните на стреса. Освен това натуралният шоколад възстановява равновесието на други химични вещества в тялото и то точно в моментите на голям стрес. Точно затова лакомството намалява и риска от сърдечни заболявания.
Германски, холандски и швейцарски учени изследвали 30 доброволци, които трябвало да закусват сутрин и следобед с по 20 грама шоколад в продължение на две седмици. Експертите установили, че всекидневната консумация на 40 грама черен шоколад в продължение на две седмици е достатъчна да регулира метаболизма на хората и да намали тревожността им.
Полезният ефект на черното лакомство се запазва дълго време, пише в Journal of Proteome Research изследователят Сунил Кочар. Предишни изследвания са показали, че само 6,7 грама черен шоколад дневно намаляват риска от сърдечно заболяване с една трета. Ефектът се дължи на растителни вещества, които потискат възпалението, свързано със сърдечно заболяване, намаляват кръвните съсиреци и пазят от диабет и високо кръвно налягане.
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ