МАГИЯТА НА КАФЕТО

КАФЕ ЗА ШЕФ, ЗА МИЖИТУРКА…

Доскоро действието на кафето се свързваше предимно с наличието на кофеин в него. В последните години, обаче, учените все по-често изтъкват и ролята на антиоксидантите в него. Данните от изследванията на съдържанието и действието на кафето доказаха редица ползи, които умерената консумация на кафе носи на организма. Освен познатото тонизиращо и стимулиращо действие, учените посочват кафето и като основен източник на антиоксиданти в съвременното меню.

Класацията на престижното медицинско списание American Journal of Clinical Nutrition нарежда кафето сред шестте най-известни храни и продукти, съдържащи антиоксиданти.  Резултатите от последните научни изследвания показват висока наличност на антиоксиданти в кафето (полифеноли). Антиоксидантите са жизнено важни за организма, защото участват активно в борбата със свободните радикали, които възникват естествено в организма, както поради нарушения в метаболизма, така и при редица физиологични процеси. Свързвайки се със свободните радикали, антиоксидантите неутрализират действието им и не позволяват увреждането на структурата и функцията на клетките, като ги предпазват и от преждевременно стареене.

Ежедневно съпътстващите ни фактори като замърсен въздух, UV лъчи, засилено физическо и умствено натоварване, емоционален стрес водят до прекомерно увеличаване на свободните радикали и възникване на оксидативен стрес. Това налага допълнителен прием на антиоксиданти. Умерената консумация на 3 до 5 кафета дневно допринася за набавянето им (напр. чаша разтворимо кафе от 150 мл., съдържа около 0.5 гр. антиоксиданти.)

Любимата на много хора напитка стимулира централната нервна система и метаболизма, премахва чувството за умора, повишава физическите възможности и допринася за задължителния дневен прием на течности. Отделно тя подпомага и храносмилането, тъй като стимулира отделянето на стомашен сок и доставя куп баластни вещества.

Последно, но не най- маловажно: не бива и за миг да забравяме, че кофеинът е естествено липотропно вещество, което топи нашите подкожни мазнини. Кофеинът, казано другояче, е и мощен съюзник в борбата с наднорменото тегло!

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

www.Otslabni.net

  • Share/Bookmark
  del.icio.us this!

No Response so far »

Comment RSS · TrackBack URI

Say your words

CAPTCHA Image CAPTCHA Audio
Refresh Image